Sun forced to print front-page correction over Corbyn claim

Aside Posted on

Sun forced to print front-page correction over Corbyn claim

Press watchdog ruled story that Labour leader joined privy council to access funds was ‘significantly misleading’

Front page of the Sun

Ipso made the ruling about the Sun’s Jeremy Corbyn front page that was published on 15 September. Photograph: Guardian

The press watchdog said the paper had made “significantly misleading” claims in its front-page story, published on 15 September and had only made an offer to correct them at the eleventh hour.

The Sun reported that Corbyn “will kiss the Queen’s hand on bended knee in a humiliating personal climbdown”. It said he had become a privy counsellor so he can “grab £6.2m” of state cash.

But, after a complaint from a former Labour party staff member, the Independent Press Standards Organisation (Ipso) said that there was not a formal connection beteen Corbyn’s position on the council and the allocation of funding for opposition parties – called short money.

It said, therefore, that the story was inaccurate, in contravention of clause one of its editorial code.

Read more here

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s